Zespół Szkół Integracyjnych w Osieku Jasielskim

Deklaracja dostępności

Zespół Szkół Integracyjnych w Osieku Jasielskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojego serwisu internetowego zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

 

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego https://zsio.osiekjasielski.pl

 

Data publikacji serwisu internetowego: 2022-12-30

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2022-12-30

Data publikacji deklaracji dostępności: 2022-12-30

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2023-12-22

 

Strona internetowa została wykonana zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Strona internetowa została sprawdzona ze zgodnością z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: MEGANET

 

Wszystkie elementy znajdujące się w serwisie internetowym, które nie są tekstem, posiadają teksty alternatywne.

Wszystkie nagrania, materiały dźwiękowe i materiały wideo publikowane na stronie mają zapewnioną transkrypcję opisową nagranego dźwięku.

Dodatkowo każdy film, nagranie mające ruchomy obraz jak i dźwiek jest zaopatrzone w napisy.

Informacje i relacje tak jak ich struktura są możliwe do odczytania przez program komputerowy.

 

Strona jest w zupełności responsywna i wyświetla się w układzie pionowym jak i poziomym na wszystkich dostępnych rozdzielczościach.

Na stronie zapewniony jest minimalny kontrast.

Po wczytaniu strony nie występuje nagły dźwięk, film, animacja.

Strona posiada odpowiednie opcje kontrastowe dla użytkownika.

Strona posiada odpowiednie opcje powiększenia tekstu, których użycie nie utraci zawartości lub funkcjonalności strony.

Każdy element strony internetowej i jego funkcjonalność jest dostępna przy użyciu klawiatury.

  • Skrót TAB: Przechodzenie na kolejne elementy witryny.

  • Skrót SHIFT + TAB: Cofnięcie się o element witryny.

  • ESC: Anulowanie nawigacji

 

Skróty są aktywne tylko wtedy, gdy powiązany z nim element jest sfokusowany.

Użytkownik nie ma limitu czasowego na wykonanie określonego zadania na stronie internetowej.

Na stronie nie występują treści zwiększające ryzyko napadu padaczki w żadnej formie.

Strona posiada odpowiednią hierarchię nagłówków i każda podstrona posiada tytuł opisowy i informację mówiącą o niej.

Na stronie istnieje możliwość znalezienia innych podstron za pomocą: Mapy strony, Stopki, Menu, wyszukiwarki.

Formularze na stronie są wyposażone w odpowiednie mechanizmy sprawdzające poprawność wprowadzonych danych.

W formularzach zostały zaimplementowane metody sugestii wprowadzania danych. W atrybucie placeholder zamieszczony jest schemat tekstu potrzebnego do wpisania.

Na stronie wszystkie pliki do pobrania posiadają opis rozmiaru i rozszerzenia pliku.

Zdefiniowany język główny dokumenty jest adekwatny do wersji językowej.

Serwis prawidłowo używa list wypunktowań.

 

Strona ma możliwość włączenia opcji:

  • podkreślenia linków

  • powiększenia i zmniejszenia czcionki

  • skali szarości

  • wysokiego kontrastu

  • negatywnego kontrastu

  • jasnego tła

  • czytelnej czcionki

  • opcji zresetowania każdego z mechanizmów

 

Odnośniki zamieszczone w treściach artykułów odróżniają się od pozostałego tekstu nie tylko kolorem, ale i dodatkowym wyróżnieniem np. podkreśleniem.

Fokus jest widoczny, wzmocniony i spełnia minimalne wymagania kontrastu.

Typografia tekstów i kontrasty są zaprojektowane pod kątem czytelności.

Architektura informacji jest logiczna, przejrzysta, spójna i przewidywalna.

W serwisie stosuję się rozwiązanie weryfikujące i zabezpieczające oparte na mechanizmie CAPTCHA, który jest odpowiednio przystosowany dla osób niewidzących i niesłyszących.

Zapewniona jest całkowita zgodność ze standardami HTML i CSS całego serwisu.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.

Osobą kontaktową jest Pani Jolanta Marek.

Adres poczty elektronicznej: zsiosiekjasielski@osiekjasielski.pl

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

 

Do budynku prowadzi 6 wejść:

 

  • Główne – wejście znajdujące się odstrony drogi powiatowej Osiek Jasielski – Mytarz 1983R. Do wejścia głównego prowadzi bezpośrednio chodnik oraz podjazd. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Nie stwarza barier architektonicznych. Podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do holu głównego.

  • Pięć wejść ewakuacyjnych: od strony boiska, od strony hali sportowej (2szt.), od strony drogi powiatowej, od strony Gminnego Ośrodka Kultury w Osieku Jasielskim. Do drzwi wejściowych ewakuacyjnych prowadzą schody.

 

Przy budynku jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.

Budynek jest wyposażony w windę.

Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i niektóre pomieszczenia na parterze: sala nr 3, jadalnia, sala gimnastyczna, gabinet pedagoga.

W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla oraz oznaczenia kontrastowe lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.

W szkole nie ma pętli indukcyjnych.

Przejdź do treści